Sol, bad, bröllop och halmstad

I fredags gav vi oss iväg tidigt för att åka ner till Halmstad på mammas kusin bröllop. Det var mysigt värre.
Direkt när vi kom ner så åkte vi till tylösand och badade. Har nog aldrig sett så stor sand strand i Sverige. Men det första jag gjorde när jag doppade mig var att bli bränd av en manet eller nu hur dom stavas. Det sved verklige som bara den och röd blev jag. Så vi åkte tillbaka in till stan och fick försöka hitta ett apotek men det hittade vi fort. Salvan som vi köpta hjälpte jätte bra som tur var !
Vi gick även och strosade lite i stan och det var verkligen jätte mysigt. Det var inte som det är i stan utan det var mer gamla byggnader.
På lördagen så vaknade vi tidigt och åt en helt underbar hotellfrukost. Efter det så gick vi upp och gjorde oss i ordning och gick sedan ut för att shoppa lite. Jag skaffade mig en till klänning till min klädsamling. Medans syrrorna och pappa skulle åka något tåg så gick jag och mamma och köpte glass och dricka i värmen. Efter ett tag fick vi ge oss tillbaka till hotellet för att locka mitt hår som inte blev så lockigt men det blev bra till slut efter många om och men.
Vid två tiden gav vi oss iväg för att åka dit mormor och gänget bodde. Dom bodde jätte mysigt precis vid en lite sjö och nära kyrkan.
Bröllopet var verklige jätte fint. Det är ju inte så sällan man går på bröllop heller. Klänningen som bruden hade passade henne verklige jätte mycket. Det var mammas faster som hade sytt den ( Brudgummens mamma). Den såg verkligen svår ut att göra. Väl när det var slut i kyrkan fick vi åka en lite bit där bröllops festen skulle vara. Det var verklige helt underbar där vi var. Det går inte att förklara med ord. Men det var verklige jätte varmt så alla stog vid träd vid skuggan.
 Festan var i en lada. Jag kan verkligen inte förklara hur fint det låg men det var lite "barna i bullebyn" känsla där vi var.
Ska försöka sova nu ska nämligen till kusten imorgon och ska upp vid sju så jag ska få min skönhet sömn nu. PussPuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0