I taket lyser stjärnorna

Den boken läste jag i höstas. Måste säga att den var otroligt bra. Till veckan ska den även komma ut som bio så den blir ett måste och se. Om ni inte har läst boken så tycker jag ni verkligen ska göra det. Bland de bästa böckerna jag har läst.

Jenna har just börjat sjuan och det enda hon borde behöva oroa sig för är att brösten aldrig växer,den alldeles för blonda klasskompisen Ullis-Knullis som hon hatar och hur hon skall få Sakke snygg snygg snygg att lägga märke till hanne.Men Gud har inte sköt sitt jobb.Hemma hos Jenna finns en rullator,en doseringslåda,en duschstol,peruker och anpassade möbler och skåp.Där lever nämligen en cancersjuk mamma.I taket i Jennas rum sitter stjärnor som lyser i mörkret.
Under en av dem har hon gömt en dikt.Om du dör mamma,då tar jag livet av mig.
Boken är skriven av Johanna Tydell

Här är trailen för filmen:


Kommentarer
Postat av: johanna

Såg filmen i måndags och tyvärr tycker jag inte alls att den var lika bra som boken. Man blev inte lika rörd av filmen tycker jag. Men braa bok :) <3

2009-01-24 @ 14:22:17
URL: http://juewhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0